Podręcznik (Pupil’s Book) został zaprojektowany tak, aby podobać się dzieciom i jednocześnie sprawić, żeby zaangażowały się w naukę języka angielskiego. Nowe słowa i zwroty są prezentowane w przejrzysty i efektywny sposób poprzez żywe dialogi, piosenki, rymowanki, gry i teksty do słuchania. Podręcznik składa się z ośmiu modułów. W skład każdego wchodzi siedem lekcji. Pierwsze trzy moduły koncentrują się na ćwiczeniu umiejętności receptywnych, a pozostałe – na ćwiczeniu wszystkich umiejętności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania). Na początku podręcznika znajduje się sekcja „Let’s start”, w której przedstawiono bohaterów podręcznika i wprowadzono podstawowe słowa, a na końcu – sekcja „Happy Holidays!” i zestawy naklejek. Przykładowe strony: I Wonder 1 Pupil's Book»
Do podręcznika dołączono jego cyfrowy odpowiednik Interactive eBook (płyta).
Interaktywny eBook to cyfrowy komponent przeznaczony do samodzielnej pracy ucznia w domu (na komputerze). Jest on pomocny w odrabianiu zadań, pisaniu dyktand, czytaniu i opanowaniu słownictwa. Naukę uatrakcyjniają gry językowe, kwizy i filmy.
Opis serii:
I Wonder to nowatorska, siedmiopoziomowa seria podręczników do nauki języka angielskiego dla dzieci. (CEF: PRE A1 - A2+). Koncepcja kursu polega na nauczaniu języka razem z nauczaniem zagadnień, które przynależą do innych przedmiotów szkolnych – na przykład przyrody, geografii, matematyki czy sztuki. Dzięki temu, elementy realnego świata, który dzieci właśnie poznają, zostają przeniesione do szkolnej pracowni językowej. Lekcje języka angielskiego stają się podróżą, a uczniowie – odkrywcami. Kurs został tak zaprojektowany, aby rozbudzić w dzieciach pasję poznawczą i sprawić, żeby towarzyszyła im przez całe życie.
Najważniesze cechy serii:
- Koncepcja serii oparta na nauczaniu interdyscyplinarnym została wdrożona z głębokim zrozumieniem potrzeb i zainteresowań uczniów z danej grupy wiekowej.
- Bogactwo tematów i zagadnień pozwala rozwijać umiejętności przydatne przez całe życie.
- Koncentracja na rozwijaniu krytycznego myślenia, komunikacji, współpracy i kreatywności służy kształceniu umiejętności kluczowych w XXI wieku.
- Budowanie umiejętności społecznych i dbałość o rozwój emocjonalny dzieci odbywa się poprzez zadania typu odgrywanie ról, gry zespołowe, śpiewanie piosenek, poznawanie baśni oraz kształtowanie właściwych postaw.
- Nowoczesna, przyjazna uczniom szata graficzna oraz wizualizacją zadań ułatwiają naukę.
- Ciekawe dialogi prowadzone przez fascynujących bohaterów bawią i stymulują wyobraźnię.
- Kształcenie wszystkich czterech sprawności językowych przebiega w sposób w pełni zintegrowany.
- Ćwiczenia osnute wokół ciekawych tematów dają okazję do używania języka w naturalnym kontekście.
- Melodyjne, żywe piosenki łatwo zapadają w pamięć i motywują do nauki.
- Funkcjonalne ćwiczenia w mówieniu pozwalają ćwiczyć język odpowiedni do danej sytuacji komunikacyjnej.
- Ćwiczenia w grupie (circle-time activities) to okazja do wykonywania zadań odprężających, a przy tym bardzo efektywnych.
- Sekcja z zadaniami plastycznymi i pracami ręcznymi (craftwork) rozwija kreatywność uczniów (ta sekcja jest obecna w podręcznikach I Wonder Starter, 1 i 2).
- Zadania międzyprzedmiotowe typu projekt dają uczniom okazję do zastanowienia się nad tym, czego się już nauczyli, oraz do powtórzenia materiału w twórczy sposób.
- Ćwiczenia z sekcji Show and Tell rozwijają umiejętność wypowiadania się publicznie.
- Sekcja Wonder Tales z baśniami pochodzącymi z różnych stron świata ma także aspekt wychowawczy, gdyż zwraca uwagę dzieci na wartości uniwersalne, takie jak np. przyjaźń czy uczciwość.
- Sekcja A World of Wonder pokazuje różne ciekawostki ze świata przyrody, kultury czy sztuki, odpowiadając na naturalne dla dzieci zainteresowanie otaczającym ich światem.