Książka Teaching Young Learners to Think zawiera 80 lekcji do kopiowania, służących nauczaniu języka i myślenia. Materiały zostały pogrupowane w 13 kategoriach, które naśladują naturalny porządek rozwoju myślenia – od prostych do zaawansowanych struktur. Kategorie są następujące:
- Making comparisons,
- Sequencing,
- Focusing attention,
- Memorising,
- Exploring space,
- Exploring time,
- Exploring numbers,
- Creating associations,
- Cause and effect;
- Making decisions,
- Solving problems
- Creative thinking.
Każdy rozdział jest poprzedzony krótkim wstępem charakteryzującym ćwiczone umiejętności. Z kolei każdemu ćwiczeniu towarzyszy zwięzły opis, w którym znajdziemy informacje o umiejętnościach i zagadnieniu językowym poruszanym w danym ćwiczeniu oraz o poziomie języka wymaganym do jego wykonania. Podano sugerowany czas wykonania ćwiczenia, choć można go modyfikować w zależności od potrzeb. W sekcji Preparation znajdują się pomocne wskazówki dotyczące przygotowania do zajęć. Większości ćwiczeń towarzyszą materiały do kopiowania. Sekcja In class to instrukcje przeprowadzenia ćwiczenia “krok po kroku”, które można także dowolnie modyfikować. Podano także odpowiedzi do zadań.
Poziom CEFR: A1-A2/B1